About the Journal

Journal of Language, Literature, and Arts

Journal of Language, Literature, and Arts is a double-blind peer-reviewed journal published monthly (pISSN 2797-0736 eISSN 2797-4480). This journal publishes scientific articles on language, literature, library information management, and arts. It publishes empirical and theoretical studies in the form of original research, case studies, research or book reviews, and development and innovation with various perspectives. Articles can be written in English, Indonesian, and other foreign languages.

Interested in submitting the manuscript? Kindly ­register. The author guidelines can be viewed here, and the manuscript template can be downloaded here. Please find the submission guidelines here.

 Journal Address:

Fakultas Sastra
Universitas Negeri Malang (UM)
Homepage: http://journal3.um.ac.id
Email: admin.jolla@um.ac.id 
Editor: editor.jolla@um.ac.id

Journal Identity:

  1. Title: Journal of Language, Literature, and Arts
  2. Initials: JoLLA
  3. Published Frequency: 12 issues per year
  4. DOI: 10.17977/um064vxixx20xxpxxx-xxx
  5. p-ISSN 2797-0736 e-ISSN 2797-4480
  6. Publisher: Universitas Negeri Malang

Announcements

Current Issue

Vol. 4 No. 12 (2024)
Published: 2024-12-02

Articles

  • Pendekatan Kontekstual dalam Pembelajaran Bahasa Indonesia untuk Membangun Karakter melalui Penerapan Sistem Among

    Dwi Putri Deviana Ramandhani, Didin Widyartono
    1179-1188
    DOI: https://doi.org/10.17977/um064v4i122024p1179-1188
  • Aktual sebagai Rekomendasi Cara untuk Membentuk Kecakapan Literasi Abad 21

    Nila Mahardikawati Eka Damayanti, Yuni Pratiwi
    1189-1196
    DOI: https://doi.org/10.17977/um064v4i122024p1189-1196
  • Faktor-faktor Kendala Implementasi Kurikulum Merdeka pada Mata Pelajaran Seni Rupa Kelas VII SMP

    Tariska Nur Aziza, Iriaji, Denik Ristya Rini
    1197-1212
    DOI: https://doi.org/10.17977/um064v4i122024p1197-1212
  • Implementasi Model PBL Menggunakan Mind Mapping dan Media Gambar untuk Meningkatkan Hasil Belajar Menulis Teks Pidato

    Alinnatun Naimah, Karkono
    1213-1219
    DOI: https://doi.org/10.17977/um064v4i122024p1213-1219
  • Pengembangan LKPD Berbasis Kooperatif Tipe Make A Match untuk Pembelajaran Bahasa Indonesia Materi Majas Metafora Kelas IV Sekolah Dasar

    Mohamad Vijay, Indriati Nurul Hidayah, Dolfi Harsadi
    1220-1228
    DOI: https://doi.org/10.17977/um064v4i122024p1220-1228
  • Penerapan Media Power Point dengan Metode Flashcard dan Kartu Kata untuk Meningkatkan Kemampuan Penguasaan Kosa Kata Siswa Sekolah Dasar

    Ghina Rizkia Islahul Amini, M. Anas Thohir
    1229-1236
    DOI: https://doi.org/10.17977/um064v4i122024p1229-1236
  • Pengaruh Pembelajaran Ekstrakurikuler Teater terhadap Kecerdasan Kinestetik Siswa SMA

    Fitriana Nur Rahma, Tri Wahyuningtyas, Ika Wahyu Widyawati
    1237-1247
    DOI: https://doi.org/10.17977/um064v4i122024p1237-1247
  • Penerapan Pembelajaran Berdiferensiasi dalam Meningkatkan Kreativitas Siswa SMP pada Materi Poster

    Abdul Anwaril Majid, Ike Ratnawati
    1248-1259
    DOI: https://doi.org/10.17977/um064v4i122024p1248-1259
  • Implementasi Media Pembelajaran HIME (History Game) Menggunakan Pendekatan TARL

    Rovita Sari, Lutfiah Ayundasari
    1260-1276
    DOI: https://doi.org/10.17977/um064v4i122024p1260-1276
  • Perancangan Desain Karakter dan Asset Animasi Live2D untuk Video Musik Original Song Kataomoi No Smile oleh Pirrou Sophie

    Sae Riskina Syampuri YZ, Andreas Syah Pahlevi
    1277-1294
    DOI: https://doi.org/10.17977/um064v4i122024p1277-1294
View All Issues